Momenteel heerst er heel wat onduidelijkheid over de mogelijke impact van de genomen federale maatregelen rond het coronavirus.
Deze maatregelen zijn echter essentieel om verdere verspreiding te voorkomen.
We begrijpen dat deze zaken ook een enorme impact kunnen hebben op uw huidige activiteiten (privé – zakelijk).
We vinden het als verzekeringskantoor dan ook nuttig om jullie zo goed mogelijk te informeren:
Opgelet: Ieder schadegeval moet apart voorgelegd worden en afgetoetst worden aan uw persoonlijke polisvoorwaarden. De bedoeling van onderstaand overzicht is om een eerst indicatie te geven van wat wel of niet verzekerd kan zijn en welke stappen je moet of kan nemen.
De FOD volksgezondheid heeft een lijst met veel gestelde vragen over dit coronavirus gepubliceerd.
Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt:
https://www.health.belgium.be/nl/veelgestelde-vragen-over-het-nieuw-coronavirus
Heeft u nog vragen?
Wij blijven steeds beschikbaar!
Toch schade?
Hoe u uw schade moet aangeven kun je lezen op onze schade-pagina.
KBC Verzekeringen Geert Keirse
Tel: 050 36 33 30
Email: Kantoor.Geert.Keirse@verz.kbc.be
Deze maatregelen zijn echter essentieel om verdere verspreiding te voorkomen.
We begrijpen dat deze zaken ook een enorme impact kunnen hebben op uw huidige activiteiten (privé – zakelijk).
We vinden het als verzekeringskantoor dan ook nuttig om jullie zo goed mogelijk te informeren:
Opgelet: Ieder schadegeval moet apart voorgelegd worden en afgetoetst worden aan uw persoonlijke polisvoorwaarden. De bedoeling van onderstaand overzicht is om een eerst indicatie te geven van wat wel of niet verzekerd kan zijn en welke stappen je moet of kan nemen.
- KBC Annulatieverzekering: Geeft geen dekking voor annulatie door epidemieën. Indien je niet kan afreizen door annulatie van uw vlucht, of negatief reisadvies n.a.v. het virus is er m.a.w. geen tussenkomst mogelijk. Neem contact op met uw reisoperator om je mogelijkheden te bespreken.
- Bijstandsverzekeringen: (personenbijstand)
- Als u ziek wordt kan u tussenkomst vragen voor de medische kosten in het buitenland + repatriëring.
- Ook als u niet ziek bent maar vast gehouden wordt in quarantaine komt KBC beperkt tussen via de waarborg "verlengd verblijf" gedurende max 7dagen. Er is geen tussenkomst voor vervroegde terugkeer!
- Bent u op reis en denkt u de verzekering te kunnen benutten neem dan steeds contact op met de bijstandscentrale 0032 16 24 24 24 zodat zij de organisatie hiervan op poten kunnen zetten. Handel dus niet op eigen initiatief.
- Hospitalisatieverzekeringen: Geven uiteraard tussenkomst. Een aangifte kan u eenvoudig doen via uw KBC Touch of KBC Mobile app of bel het gratis nummer 0800 90 068 (9-17u)
- Verzekeringen gewaarborgd inkomen: Indien u zelf ziek wordt, heeft u tussenkomst vanuit deze polis conform de polisvoorwaarden (eigen risicotermijn!).
- Bedrijfsschade: Er zijn geen verzekeringen of waarborgen die de verplichte sluiting van de handelszaken & horecasector dekken. We hopen op snelle en duidelijke maatregelen vanuit de Federale – Vlaamse regering. Voor elke ondernemersvraag omtrent het Coronavirus kan je 24/7 terecht op de UNIZO Ondernemerslijn via 0800 20 750 of ondernemerslijn@unizo.be. Je kan ook terecht op www.unizo.be/corona.
De FOD volksgezondheid heeft een lijst met veel gestelde vragen over dit coronavirus gepubliceerd.
Deze lijst wordt regelmatig bijgewerkt:
https://www.health.belgium.be/nl/veelgestelde-vragen-over-het-nieuw-coronavirus
Heeft u nog vragen?
Wij blijven steeds beschikbaar!
Toch schade?
Hoe u uw schade moet aangeven kun je lezen op onze schade-pagina.
KBC Verzekeringen Geert Keirse
Tel: 050 36 33 30
Email: Kantoor.Geert.Keirse@verz.kbc.be